Зміст
ВСТУП
РОДІЛ 1. Теоретичне обгрунтування
досвіду
РОЗДІЛ 2. Педагогічна модель
досвіду
2.1 Впровадження здоров’язберігаючих технологій
2.2 Впровадження оздоровчих технологій
2.3 Впровадження технологій навчання здоров’я та
виховання культури здоров’я
3. АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ
4. ВИСНОВОК
5. ЛІТЕРАТУРА
ДОДАТКИ
ДОДАТОК 1. Модель здоров’язбережувального
освітнього середовища
ДОДАТОК 2. Розробки уроків з використанням здоров’язберігаючих
технологій
ДОДАТОК 3. Оздоровчі хвилинки на
уроках
ДОДАТОК 4. Проекти: «Азбука
здоров’я », «Звірі – підручник, створений природою», «Якщо про кашу не забудеш,
здоровим будеш», та ін.
Мета роботи - формування
власної моделі здоров'язбережувального освітнього середовища.
У процесі роботи над проблемною темою
вирішувалися такі завдання:
1. Обґрунтувати
теоретико-методологічні засади впровадження здоров’язбережувальних технологій.
2. Окреслити
педагогічні умови, визначити найбільш доцільні методи, форми та засоби
педагогічної діяльності щодо формування професійно зорієнтованого освітнього
середовища.
3. Розробити модель
створення здоров'язбережувального освітнього середовища.
Анотація
Автором досвіду створена система
впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховний процес
молодших школярів, яка представляє собою взаємозв’язок трьох підсистем, які доповнюють одна одну.
Цими підсистемами є:
1. Впровадження
здоров’язберігаючих освітніх технологій, які створюють оптимальні умови для
збереження здоров’я учнів і сприяють підвищенню результатів навчання.
2. Оздоровча
робота в урочний та позаурочний час. Успішність цього процесу забезпечується
створенням низки заходів, які сприяють поліпшенню функціонування мозку та
підвищенню працездатності, відновлюють
тонус м’язів, які підтримують правильну поставу, знімають напругу з органів
зору і слуху, з утомлених від письма пальців, створюють умови для розвитку
фізичних можливостей. Все це відіграє важливу роль у підвищенні якості
навчання.
3. Впровадження
технологій навчання здоров’ю та виховання культури здоров’я, які сприяють
збереженню та зміцненню здоров’я, формуванню уявлень про здоров’я як цінність,
посиленню мотивації на ведення здорового способу життя, підвищенню
відповідальності за особисте здоров’я, здоров’я родини.
Представлена
педагогічна система впровадження здоров’язберігаючих технологій в процес
навчання молодших школярів заснована на принципах збереження, зміцнення та
формування здоров’я, охоплює тісний взаємозв’язок теорії і практики, орієнтує
учнів на самопізнання, самовизначення та саморозвиток. Крім того, в роботі
доведено, що впровадження здоров’язберігаючих технологій в навчально-виховний
процес сприяє підвищенню якості навчання.
Практична значимість системи полягає у тому,
що вона може бути використана в реальній практиці освітніх закладів усіх видів,
а також може служити основою для пошуку нових рішень проблем сучасної освіти, щодо
збереження і зміцнення здоров’я школярів.
Цінність
досвіду доводять представлені практичні (розробки відкритих уроків, дидактичний
матеріал, майстер-клас ) та наочні ( буклети, методичні рекомендації, диски з
проектами ) матеріали.
Комментариев нет:
Отправить комментарий